V listopadu 2006 zahájila ZŠ Křenová 21 realizaci projektu Projekt Avas džas sikhľol, čhavore! (Pojďme se učit, děcka!), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR v rámci programu OP RLZ.
Projekt potrvá do června 2008 a jeho hlavním cílem je pozitivně změnit postoj žáků 2. stupně ZŠ se zdravotním a sociálním znevýhodněním ke vzdělání a jeho významu pro uplatnění na trhu práce. Běžný způsob výuky především ve velkých skupinách (17 a více žáků) neumožňuje dostatečně se věnovat žákům s výukovými potížemi a nemotivuje žáky k zájmu o vzdělávání.
Hlavní náplní projektu je, při zachování kmenových třídních kolektivů, vytvořit v každé třídě pracovní skupinu žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Tato skupina má možnost část týdenní hodinové dotace klíčových předmětů (český jazyk, matematika, jazyky, informatika ad.) pracovat ve speciálních učebnách a pod vedením kvalifikovaného pracovníka využívat širokou škálu didaktického vybavení.
Snížení počtu žáků v pracovních skupinách umožňuje zejména:
individuální přístup k žákům,
větší zájem žáků o probíranou látku,
možnost seberealizace v kolektivu,
prostor pro týmovou spolupráci,
uplatnění alternativních metod ve výuce,
využívání moderních didaktických pomůcek pro každého žáka,
zlepšení vyučovacích výsledků,
efektivnější uplatnění získaných dovedností ve společných hodinách jednotlivých předmětů kmenových tříd
zvýšení školní úspěšnosti, sebedůvěry a zájmu o další vzdělávání.
Realizovaný projekt umožňuje oproti tradičním formám výuky zcela nový a efektivnější přístup ke vzdělávání této cílové skupiny vzhledem k jejím specifickým potřebám a zároveň podporuje principy integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu.